Pennsylvania man falsely claimed on-the-loose killer attacked him, hoped hoax would help him raise money: prosecutor

A Pennsylvania man falsely claimed an on-the-loose suspected mass murderer carjacked him — a desperate attempt to raise attention and money, prosecutors said. While police hunted for alleged mass killer Bradley Stone Monday, Luke Sanderlin called 911 and said a man fitting Stone’s description attacked him and tried to steal his car keys, Bucks County District Attorney Dave Heckler said. Sanderlin was charged with filing a false report, reckless endangerment and risking a catastrophe Friday, 6ABC reported. The false report sent police scurrying to Sanderlin’s neighborhood, using precious police resources when the force was looking for Stone, accused of murdering his ex-wife and five of her family members, prosecutors said. It’s unclear how much money the force spent pursuing the non-existent assailant. Stone was found dead a day later. Police said Bradley Stone murdered his ex-wife Nicole Hill (right) and five of her family members. The 34-year-old schemed up the hoax to raise money for an unknown medical condition, Heckler said. Sanderlin’s wife apparently told a neighbor that if their fundraising efforts didn’t improve, “they might have to invent something like a bout of cancer," Heckler told the Philadelphia Inquirer. "The fundraising wasn't going well and we're contending that Mr. Stone's terrible crimes gave the opportunity for that 'something else' to happen," Heckler said. The saga started on Monday, when Stone allegedly went on his killing spree. Officers started hunting for the ex-Marine after the early morning shootings. That evening, Sanderlin called cops. He said he was walking his dog when a man who looked like Stone approached him with a knife and demanded his car keys. Sanderlin said his dog attacked the claimed carjacker. Then, he fired three rounds at the suspect as he ran into nearby woods. Cops Continue Reading

Climatologist Calls Out ‘False Claims’ & ‘Erroneous Information’ in New Al Gore Film

WATCH: Rahm Emanuel 'Bans' Trump from Chicago After DACA Decision 'It's a Political Decision': Obama Blasts WH Over Ending of DACA Climate scientist Roy Spencer is calling out Al Gore for the "false claims" and "erroneous information" in the former vice president's new movie, "An Inconvenient Sequel."The film, which is a sequel to Gore's Academy Award-winning documentary “An Inconvenient Truth,” warns of the threat of climate change and the need to invest in renewable energy.Spencer, author of "An Inconvenient Deception," said Gore likes to show phenomena that occur in nature naturally and then blame them on mankind. De Blasio: 'Profoundly Racist' Trump 'Living Out a Tabloid Approach' to the WH Limbaugh on DACA: Trump Following Through on Top Campaign Promise "For instance, melting on the Greenland ice sheet. That happens every summer, but he makes it sound like it's due to us," Spencer said. "Rising sea level in Miami Beach. That is partly natural and it's partly because Miami Beach was built on reclaimed swampland, which is sinking just as fast as sea level has been rising for the last 150 years."He added that there's no evidence to back up Gore's claim that we're experiencing increasingly more severe weather.As for Gore claiming his prediction about the 9/11 Memorial being underwater came true, Spencer pointed out that occurred during Superstorm Sandy and had nothing to do with rising sea levels."It wasn't due to sea level rise, which is what he claimed would flood southern Manhattan in the coming years," he said.Spencer acknowledged that the carbon dioxide humans are putting into the atmosphere by burning fossil fuels is contributing to rising temperatures, but not nearly as much as Gore claims."In any event, it's not rising nearly as fast as the climate models say it should be rising. And those climate models are what are being used to dictate our future energy policy," Spencer said. 'Take It Up With Your Legislator': Continue Reading

IBio to pay $1.9M in Ebola false claim lawsuit

IBio’s lawsuit against Fraunhofer USA wasn’t the only case the Newark biotech was dealing with this month.The company recently agreed to pay out nearly $1.9 million to settle a federal class-action lawsuit brought by stockholders who say iBio repeatedly lied about the role it played in producing an experimental Ebola drug.The allegedly misleading statements made by the company’s executives were exposed in a matter of weeks.But those false claims caused iBio’s stock price to swell 400 percent, defrauding investors to create a roughly $2.6 million windfall for the financially struggling company, according to court documents.Representatives with iBio and lawyers for both sides did not return messages seeking comment.However, iBio continued to deny any wrongdoing even while agreeing to the settlement, according to a deal given preliminary approval by U.S. District Court Judge Richard G. Andrews on Monday.The statements from iBio came during international panic over the most widespread Ebola outbreak in history, which has resulted in more than 11,000 deaths mostly in West Africa since 2013.No drugs on the market have been approved to treat Ebola, but the U.S. Food and Drug Administration allowed two experimental medications to be used on Americans who had contracted the virus.ZMapp, a drug cocktail developed by the small, San Diego-based biotech company Mapp Biopharmaceutical, was used to treat seven Americans, five of whom eventually recovered.At the time, ZMapp was being manufactured by Kentucky Bioprocessing using genetically modified tobacco plants, a process commonly referred to as “biopharming.”IBio owns the rights to a different biopharming technology developed by Fraunhofer’s Center for Molecular Biotechnology in Newark that uses nongenetically modified plants. That method has produced vaccines for several diseases, although Ebola was not among them, the lawsuit contends.When Mapp ran out of its limited supply of the drug Continue Reading

There’s no evidence linking the Las Vegas shooting to ISIS. Why did terrorists make false claim?

Within hours of the mass shooting in Las Vegas that killed 59 and wounded 500, ISIS claimed responsibility for the actions of shooter Stephen Paddock, a 64-year-old resident of Mesquite, Nev.News outlets picked up the story and later had to backtrack as terrorism experts began to point out that this incident lacks the usual hallmarks of ISIS-inspired terrorism: a young male perpetrator, a history of petty crime and signs of allegiance to ISIS on social media.On Monday, Amaq, the propaganda news agency for ISIS, called Paddock a “soldier of the caliphate” and later published a more formal claim. But terrorism experts say this is likely ISIS's first false claim for an attack in the West. If it’s not, Paddock represents a wild outlier among those who have committed violence in the name of ISIS.Rukmini Callimachi, who covers Islamic extremism for the New York Times, said she began to have doubts about the claim soon after it was posted.“I Googled what was known about the shooter,” Callimachi said. “And as soon as I found out that he was a white male who was 64 years old, I started to question their claim.”Studies have shown that ISIS recruits are typically young and male, with a criminal history.“If this man turns out to be ISIS, he will not just be an outlier, he will be the oldest ISIS recruit in the US by nearly a decade,” Callimachi said.Callimachi said there are several things that could be destabilizing the group, and leading it to make such a false claim. ISIS has lost significant ground in Iraq and Syria in the past year and Amaq, its news agency, has been the target of airstrikes.“One working theory is that as they lose personnel, they’re getting sloppier,” Callimachi said.In June, Rayan Meshaal, the founder of Amaq, was reportedly killed in an US-led airstrike. In July, a bus used as a mobile headquarters was targeted, killing Continue Reading

Dominican Republic police say three women were paid to falsely claim they had sex with Sen. Menendez

Three women were paid to falsely claim in videotaped interviews that they had sex for money with a U.S. senator in the Dominican Republic, a spokesman for the police said Monday. The women, whose claims generated media attention in the United States, were hired by a Dominican attorney to make the videotaped statements, spokesman Maximo Baez told reporters. Two of the women received about $425 and the other was paid about $300, he said. Authorities are seeking to interrogate the attorney, Melanio Figueroa, about the payments and have not determined his motive or whether he was in turn paid by someone else to set up the interviews, Baez said. The women have not been detained. The police spokesman was making his most detailed comments to date on an investigation into the source of allegations that U.S. Sen. Robert Menendez had sex with prostitutes, including two who were underage at the time, while in the Dominican Republic with his friend and campaign contributor, Dr. Salomon Melgen, a south Florida doctor, and with Vinicio Castillo Seman, an attorney whose family is politically prominent in the Dominican Republic. Castillo and Menendez have denied hiring prostitutes. Castillo, a cousin of Melgen, requested the investigation into what he said were "false and defamatory" accusations. Two of the videotaped interviews with the women were published on a conservative Washington website as Menendez ran for re-election in November. The allegations gained wider attention after federal agents searched Melgen's office and the senator acknowledged that he failed to reimburse $58,000 for two flights on a private jet for trips to the Dominican Republic. Jose Polanco, a prosecutor in the town of La Romana, said he interviewed all three women and also determined that none was underage at the time of the supposed encounters with the senator. Join the Conversation: Continue Reading

Gov. Matt Bevin falsely claims Courier-Journal flew drone over his Anchorage house

Gov. Matt Bevin on Tuesday falsely claimed in a tweet that the Courier-Journal flew a drone over his home in Anchorage to film his children among other accusations.  "The Courier-Journal does not own or operate drones," said Executive Editor Joel Christopher. "It is a false association to include the Courier-Journal in that tweet."Bevin later tweeted that WDRB was responsible for the drone. WDRB News Director Barry Fulmer said in a tweet that the station "was flying a drone in accordance to the FAA rules to cover news happening at your home. There is NO video of children." The governor's home was being inspected Tuesday to determine its value after questions were raised about whether Bevin received a sweetheart deal when he purchased the mansion from political donor Neil Ramsey.  The latest: Reporters denied access to inspection of Bevin's Anchorage home Background: Did Bevin get a deal on his Anchorage home? Tuesday morning, Bevin fired off two tweets claiming the Courier-Journal and WAVE 3 were responsible for "drones again flying directly over and around my home filming my children." WAVE 3 News Director Bill Shory responded on Twitter by saying the TV station has never flown drones over the home and calling for a correction from Bevin. The governor then tweeted asking "at what point does the perverse fascination by @wave3news, @courierjournal & #PeepingTom Loftus with my home & family become stalking?" referring to CJ politics reporter Tom LoftusIn a later tweet, he claimed Loftus came to his home "again with three attorneys demanding to be let in."Loftus and others from Kentucky media outlets went to Bevin's home Tuesday for a property tax board's inspection of the home, where reporters were denied access. The Courier-Journal believes the inspection was a public meeting under the Kentucky Open Meetings Act.Loftus went to the home with one Continue Reading

Woman arrested for falsely claiming $2.1 million tax refund

An Oregon woman who allegedly received a $2.1 million tax refund after filing a false claim has been caught following a $200,000 spending spree. Krystle Marie Reyes of Salem was arrested Wednesday for what is believed to be the largest case of fraud in the state of Oregon. The 25-year-old used TurboTax to falsely report wages of $3 million on her 2011 personal income tax return, according to an affidavit obtained by The Oregonian. Reyes used the software's tax calculator to claim a refund of $2.1 million. Turbotax issued Reyes a Visa card with the refund amount after Oregon approved the sum. The affidavit states that Oregon revenue officials only discovered the fraud when Reyes reported the card that contained the seven-figure sum lost. Reyes had already spent more than $200,000 on a car and other items by the time authorities got wind of the situation. Surveillance video allegedly caught Reyes using the card to make purchases at several different businesses in Salem, The Oregonian reports. She also signed her name and provided her address for some of the transactions. Several officials within the Oregon Revenue Department had to examine Reyes’s electronic return before her sizeable refund was approved. The scam was still able to slip through the cracks. Derrick Gasperini, communicatios director for the state agency, told The Oregonian Thursday that the refund was approved due to "human error." "Our processing system did flag (Reyes' tax return) for manual review," Gasperini said. "We manually reviewed it and our internal controls failed. Someone did approve a $2.1 million refund.” Co-chair of Oregon’s House Revenue Committee Rep. Vicki Berger, R-Salem, was enraged by the oversight. "They've got some explaining to do to restore the confidence of Oregonians," Salem said. "Is this is an anomaly? If so, let's make sure it never happens again. Or do we have a systematic problem in the way the Department of Continue Reading

Mummy thief falsely claimed artifact belonged to his daddy

A grave-robbing group of ancient Egypt aficionados have been charged with smuggling 2000-year-old sarcophagus coffins - minus the mummies - into the U.S., authorities said Thursday. Mousa "Morris" Khouli, the owner of Windsor Antiquities on E. 56th St., tried to dupe Customs officials by mislabeling the shipments of coffins and other artifacts as "antiques" and "wood panels," according to an indictment unsealed in Brooklyn Federal Court. Also charged are Salem Alshdaifat, who operated Holyland Numismatics in Michigan, and collector Joseph Lewis, of Virginia. Ayman Ramadan, an antiquity dealers from Dubai, UAE, is a fugitive. A Greco-Roman sarcophagus, Egyptian funerary boats and limestone figures were seized from Lewis's home in Chesterfield yesterday by Immigration and Customs Enforcement agents. The other ancient coffins were recovered in 2009 at Port of Newark. Agents recovered a sarcophagus in Khouli's Brooklyn home, which he falsely claimed was part of his father's collection and "that he had owned it for a long time," court papers state. Federal prosecutors say Khouli purchased that coffin from Ramadan in 2009 and are seeking the forfeiture of all the items so they can be returned to Egypt. "Antiquities dealers and collectors are on notice that the smuggling of cultural patrimony will not be tolerated," said Brooklyn U.S. Attorney Loretta Lynch. ICE Special-Agent-in Charge James Hayes, Jr., called the investigation "ground-breaking." "It is the first time an alleged cultural property network has been dismantled within the United States," Hayes said. Khouli, 37, and Lewis, 54, will be arraigned Thursday in Brooklyn Federal Court. Alshdaifat was arraigned Wednesday in Detroit Federal Court. Join the Conversation: Continue Reading

Convicted felon charged with ripping off Social Security after falsely claiming respiratory disease

A convicted felon who pocketed $326,000 from the ill-fated Deutsche Bank demolition project was charged yesterday with raking in another $139,000 in disability payments - after falsely claiming he was too sick to work.Bruce Greenberg, the brother of reputed Gambino family associate Harold Greenberg, had claimed he had contracted a respiratory disease while helping to clean up Ground Zero after Sept. 11, 2001.Meanwhile, the 370-pound Staten Island man was zipping around town in a spanking new Corvette and supervising a crane at the toxic tower at 130 Liberty St., according to law enforcement officials.Greenberg, 58, was charged with ripping off the Social Security Administration. Along with his wife Angela, 56, he was also accused of tax evasion for not reporting income from A&G Fabrications Corp., a contractor at the site that worked with the John Galt Corp., a mob-linked demolition firm.Greenberg's brother, Harold, was linked to Safeway Environmental, another mob-connected firm whose execs ran the demolition job for Galt after Safeway was booted from the project.Staten Island District Attorney Daniel Donovan said the arrests resulted from the probe of the horrific Aug. 18, 2007, blaze at 130 Liberty St. that cost the lives of two firefighters."This defendant scammed taxpayers out of tens of thousands of dollars a time when most people are struggling to make ends meet, and many are just looking for honest work," said Donovan.Greenberg is not accused of any crime linked to the fire or the two deaths, officials say. Steven Frankel, Greenberg's attorney, could not be reached. Join the Conversation: Continue Reading

Judge orders Facebook, Zuckerberg to turn over documents tied to N.Y. man who falsely claimed ownership of tech giant

NEW YORK — Facebook and its founder must release documents and electronic correspondence to a defense lawyer whose client has fled from criminal charges that he falsely claimed a majority ownership in the social media giant, a federal judge said Friday. U.S. District Judge Vernon Broderick ordered Facebook and Mark Zuckerberg to relinquish documents by Monday that were requested by Paul Ceglia's lawyer, Robert Ross Fogg. The judge said he received a letter Thursday from lawyers for Facebook Inc. and Zuckerberg asking that an order he issued earlier in the week to promptly turn over requested documents be suspended until Ceglia is caught. Documents requested include all electronic communications Zuckerberg had about a Ceglia contract during an 18-month stretch beginning in 2003. With a May 4 trial approaching, Ceglia cut off his electronic ankle bracelet last month and fled. His wife, two children and dog also are missing from their home in Wellsville, 70 miles southeast of Buffalo. Ceglia's father told Broderick at a hearing last week that he believed his son might have fled because he believed Facebook and Zuckerberg were working together with prosecutors against him, jeopardizing his chance for a fair trial. The judge said he would not allow a trial to proceed unjustly. Federal prosecutors had urged Broderick not to force Facebook and Zuckerberg to turn over the documents, saying doing so would "reward Ceglia's flouting of the judicial process while unreasonably drawing on the resources of the government and the authority of the court." The criminal case against Ceglia was brought after a judge threw out his 2010 civil lawsuit claiming that he gave Zuckerberg, a student at Harvard University at the time, $1,000 in startup money in exchange for 50 percent of the future company. Prosecutors said a forensic analysis of his computers and Harvard's email archive determined Ceglia had altered an unrelated software development Continue Reading